Saturday 20 July 2013

Dari Jauh

  Dari jauh aku bertanya tentangmu..
bagaimana keadaanmu.. bahagiakah dirimu...
sihatkah kamu...

aku tak mampu untuk bertanya  lagi..
cukuplah sekadar aku mengintai bayangmu dari kajauhan...
memandang senyumanmu dari bayangan yang pudar..

dari jauh aku melihat kau gembira senang..
aku tersenyum tanpa kau tahu....
cukuplah aku hadirkan diri tanpa pintamu..
biarlah begini hingga kau menjemputku kembali..
diamku tak bermakna lupa....
kerna dalam diam ini aku pendamkan seribu doa buatmu...
ku pendamkan diammu dalam kepayahan...
agar aku tidak lagi sakit bilamana dirimu jauh mencari permata yang asli..bukan sepertiku...

dibumi yang sama kita berpijak...
dibawah langit yang sama kita berteduh...
dimasjid yang sama juga kita pernah bersujud....
dengan mengaminkan doa yang sama dari seorang imam...

namun kini..jalan-jalan yang ku lalui kian sepi...
kian jauh dari layar destinasi..
melupakan kisah-kisah silam yang yang tak pernah menjelang...
ku simpan kisah semalam membuatkan aku lupa tentang esok..
esok yang belum tentu ada..untuk satu harapan...

andai ini yang kau impikan untuk mencari redha Ilahi...
dalam sebuah cerita yang tidak ternoda..
tanpa ungkapan kata bersulam cinta..
akan ku sambut salam yang kau hulur untuk kesekian kalinya...

tak kan pernah berhenti menunggu..dalam kesabaran..walau penuh kesakitan ,,,
diiringi prasangka yang tak menyangka.. cukup sekali ...kerna  penantian takkan pernah berakhir tanpa satu kata dari yang dipinta....tanpa satu kata dari yang dipinta.....tak kan pernah,.... 

dalam sujud ku berdoa tanpa kau tahu....sehingga satu saat .. biarlah DIA yang menetukan ...



yang benar.

sekadar copy paste......







No comments:

Post a Comment