Sunday 21 July 2013

Sekali lagi.....

        aku cuma manusia biasa..yang terlalu biasa.. punya hati dan perasaan.. punya rasa sakit bila disakiti.. punya air mata bila hati mula terguris.. tapi..jangan sangka aku lemah... tak akan sesekali aku biarkan diri ini lemah dengan hamba Allah sepertimu..ada aku kisah bila kau pergi? ada aku kisah bila kau menyendiri?/ lansung tak ku peduli bila diri ditinggal sendiri..

        cukup sekali aku mengejar sesuatu yang tak pasti.. kerna aku punya maruah yang perlu dijaga..
aku punya harga diri yang takde harganya.. jangan jadikan aku sama macam mereka..aku tetap aku.. mungkin sebelum ni kau katakan dirimu dipermain.. dan sekarang..ingin aku katakan...kau mempersendakan persahabatan ini.. persahabatan bukan hanya sementara..tapi selamanya..andai harapan itu tak mampu kau tunaikan..tak kan aku tuntut kerna ia bukan milik ini...

       tapi ku kesal kerna persahabatan menjadi taruhan....kau pergi membawa seribu persoalan..... setiap panggilanku tidak kau sahut.. setiap pesananku tidak kau kisah.. kata-kataku bagai sampah yang hanya layak dibuang bila ia menyemakkan....

     
      ya..kesakitan mengajarku erti kedewasaan...jangan dikejar sesuatu yang jauh..kerna ia akan semakin jauh..tetaplah disini..menanti yang jauh itu datang sendiri.. kerna setiap langkah untuk mengejar sesuatu yang jauh itu terlalu menyakitkan.. setiap langkah yang diatur..jangan sesekali melawan arus.. kerna kamu akan tewas.. ikutlah arah angin.. penuh ketenangan walau dalam kepayahan.....



yang benar..

sekadar copy n paste..

No comments:

Post a Comment