Sunday 28 October 2012

Aku Manusia Biasa...

Dekatkan Aku DenganMu YA RABBI...






ya Allah Ya Rabbi... hanya padaMu aku mengadu.. kami hambaMu yang lemah..  disaat aku digelar munafik.. adakah aku masih kuat disampingMu..aku dipihak yang benar,, tidak pernah berdusta padanya.. aku jujur dalam bercerita...


ya Allah.. memang seringkali aku digelar "budak-budak"..tapi aku punya hati.. aku tahu berfikir.. ya Allah... janganKau biarkan aku terus menangis kerna penghinaan ini..

biarlah aku dipandang keji dimatanya.. namun aku tahu aku dipihak yang benar... biarlah aku dipandang mulia disisiMu ya Allah... hanya padaMu aku merintih...memohon agar dilapangkan dada disaat ujian datang bertimpa...

setiap kesedihan ini mendekatkan aku denganMu.. aku rela jika di hari-hari mendatang aku tetap begini.. merintih sendiri..andai rintihan ini membuatkan aku tiada jarak denganMu.

membuatkan aku semakin tenang dalam rintihan.. tersenyum dikala air mata menemaniku... sakit dihati ini membuatkan aku lebih tabah dalam mengharungi manusia-manusia akhir zaman yang tiada hati dan perasaan... Ya Allah..peliharalah aku dalam magfirahMu....

No comments:

Post a Comment