Wednesday 5 December 2012

Hanya Satu Coretan

Hanya dengan sebuah coretan bisa menjadikan aku lebih dewasa..
menjadikan aku lebih tabah dari biasa...
menjadikan aku insan yang kuat dan terbiasa dengan pedih dihati..

Kalau Dulu.
aku sering dikatakn manja..
aku dikatakan mengada-ngada..
aku sering menangis dihadapan insan yang sering memperlekehkan aku..
aku sering mengadu setiap perkara yang menyedihkan..
aku sering membuat insan tersayang jemu mendengar luahanku..

Tapi Kini....
aku mampu sendiri.
melakar kata hanya dengan menadah tangan pada Ilahi..
melakar naskah dengan mencoretkan patah-patah perkataan pada skrin komputer...
aku tidak perlukan sesiapa lagi untuk mendengar luahan hati ini..
hidupku hanya aku sendiri..

Dan Kini....
aku merelakan kau pergi..
pergilah dalam sepi..walau penuh kesakitan.tetap aku relakan,..
kerna ku tahu..kesakitan ini akan menjadi bahagiaku di hari esok...
biar hanya aku yang merasa sakit...
kerna ia hanya seketika..
biar hanya dirimu merasa aman..
kerna ia aku relakan....
aku bukan sendiri.....

Saat Ini...
pena sentiasa menemaniku..
Allah sentiasa disisiKu..
aku tak kisah lagi kehilanganmu...
aku tidak kisah dibiarkan sendiri..
aku tidak kisah tentang apa pun......

Birlah diri ini sentisa dalam hijab yang terlindung... yang tersembunyi dari sesuatu apa pun...
yang tidak terzahir dimata...dan tidak terpapar dihati yang melihat...





No comments:

Post a Comment