Friday 10 May 2013

Ar-Rijal yang ku tunggu

yang ku tunggu bukan Ar-rijal yang gemilang..
kerna aku hanya srikandi dengan silam yang kelam....

yang dinanti bukanlah lamaran  permata yang berkilau..
cukuplah akad janji setia hingga ke akhir...

yang dicari bukanlah insan yang sempurna..
kerna aku jua hanyalah an-nisa' yang lemah..
cukuplah bagiku yang mampu menerima kelemahan
dan menutup aibku bila aku menjadi yang halal buatnya kelak...

yang ku impi bukanlah kata-kata cinta dari sang kekasih...
cukup bagiku satu lafaz yang ditunggu oleh para an-nisa'...
untuk mencari kebhagiaan yang hakiki....

Aku tahu..aku perlu solehkan diriku terlebih dahulu
untuk mendapatkan si soleh sepertimu...
kerna Allah sudah berjanji di dalam surah An-Nur:26, bahawa wanita solahah itu untuk lelaki yang soleh.
Kelak dia akan menjadi halal dan menjadi ratu untukmu di dunia juga di Taman Jannah...


No comments:

Post a Comment