Monday 5 January 2015

Ya Allah.. tolong lah..lembutkanlah hatiku agar tiada perasaan benci dalam diri ini... manusia-manusia disekelilingku sememangnya menguji kesabaran dan keimanan diri ini.. ya Allah.. bantulah hambamu ini.. aku hampir tewas dengan perasaan nie.. jauhkanlah aku daripada perasaan benci.. kenal dengan manusia yang takbur dan tak tahu jaga hati orang nie memang satu ujian buat aku yang susah untuk benci orang..

Ya Allah..kenapa aku selalu nampak dia dengan pandangan yang menyampah.. aku tahu berdosa buat aku kerna mempunyai perasaan sedemikian, aku cuba untuk bersangka baik.. aku cuba untuk berlagak seperti dahulu, tapi aku tetap nampak dia seorang yang tak sepatutnya aku katakan..aku tak layak untuk meghukum sape-sape pun, aku juga tak layak untuk menilai seseorang..tapi aku tak mampu untuk menangkis perwatakannya yang boleh membuatkan aku semakin tidak senang dengan dia.

ya benar..dia cakap dia dah tak macam dulu..dia dah berubah..dia juga ada cakap.. setiap orang pernah ada masa lalu dan tidak salah untuk menjadi yang lebih baik pada masa akan datang..ya! memang tak salah.. bagus sangat if awak nak berubah dan bagus sangat if awak dah berubah.. tapi sejauh manakah perubahan itu.. awak berubah daripada seorang yang playgirl kepada seorang yang setia, tapi adakah awak sekarang seorang yang tak suka berbangga dengan kelebihan yang ada? adakah sekarang awak seorang yang sangat menjaga hati orang..adakah sekarang awak seorang yang besederhana dalam berkata-kata..


No comments:

Post a Comment