Tuesday 1 January 2013

Aku Adalah Aku..


Ku mulakan bicara ini dengan lafaz yang teragung...
Bismillahirrahmanirahim aku dahulukan...
perkenalan diri aku teruskan....

Aku adalah aku dan akan terus menjadi aku...hehehe...

Aku tidak pandai bercerita... aku juga tidak pandai bermadah bicara....
berpuisi jauh sekali.. ayat-ayat cinta lansung tidak ku peduli....
aku hanyalah gadis biasa yang hanya tahu meluahkan rasa...
menangis hiba bila saat diri diuji...
bukan meratap kerna tak redha, tapi merintih kerna gembira....


Aku hanyalah gadis biasa yang mencari kedamaian...
mencari cinta yang dijanjikan Ilahi untukku....
bukan mencari tapi menanti saat tibanya waktu itu....
saat ini..hatiku bagai tiada rasa... 
rasa cinta pada hmbanya tidak dilemparkan dilubuk hati....
mungkin saat ini Allah ingin aku mencurahkan segala rasa hanya padaNya..

Aku tidak tahu berjenaka... apatah lagi menjadi penghibur...
cukuplah bagiku bila mereka tersenyum dengan senyumanku....:-)
aku juga bukan gadis jelita... apatah lagi gadis rebutan....
tapi cukup bagiku bila aku disenangi...

Aku adalah aku yang tidak pernah mampu untuk menjadi insan lain....
cukup bagiku dengan takdir dariMU ya Ilahi...


No comments:

Post a Comment