Tuesday 8 January 2013

Aku Juga Tak Kuat Tmanku..


hari ini aku rasa macam-macam dugaan yang perlu aku tempuhi..
aku punya ramai kawan... dan kawan-kawanku suka mengadu kat aku apa pun masalah mereka..
aku cuma mampu dengar.. bagi nasihat semampu mungkin..kerna aku juga bukanlah sekuat yang mereka katakan...

kawan-kawanku...
Allah tak bagi lagi kesenangan pada kita bukan bermakna kita akan sentiasa berada dalam kesusahan..
setiap yang Allah tetapkan adalah yang terbaik untuk kita wahai kawan-kawanku...
mugkin kita cemburu dengan kesenangan dan kemudahan yang Allah berikan kepada kawan2 yang lain.. mungkin kita akan sedih dengan melihat kejayaan mereka sedangkan kita masih lagi berdiri disini..
masih menuggu apa yang diimpikan... dan kita juga mungkin hampir merasa kecewa... hmpir berputus asa untuk terus berusaha dan menuggu saat yang Allah janjikan..

kawan-kawanku..aku juga rasa apa yang dirimu rasakan... usahlah bertanya adakah aku tidak merasa sedemikian kerna jawapanku pastinya tidak..hatiku juga rasa apa yang kau rasa wahai temanku.. tapi aku yakin.. Allah lebih mengetahui apa yang tidak kita ketahui.. jangan sesekali berputus asa daripada rahmat Allah... bersabarlah.. teruskan penantian kamu dengan penuh kesabaran.. kabahagiaan itu akan ada untuk setiap orang.. mungkin belum tiba masanya.. tunggulah.. mungkin sedikit masa lagi kebahagiaan dan kesenangan itu akan Allah berikan untuk kita...

mereka yang diberi kesenangan mugkin diuji dengan kesusahan yang lain.. setiap hamba Allah yang berada dalam kesusahan bermakna dia berada dalam ujian Allah... berada dalam perhatian Allah.. jangan berhenti meminta... dan jangan sesekali bersedih dengan apa yang telah Allah tetapkan buat kita.. DIA lebih mengetahui apa yang tidak kita ketahui... dan kasih sayangNYA melebihi kemurkaanNYA... tak mugkin Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang akan mengecewakan hambanya yang meminta....

yakinlah wahai kawan-kawanku Allah mendengar setiap rintihan hambanya dan tak kan sesekali DIA mengecawakan kita...

No comments:

Post a Comment