Monday 7 January 2013

Jagalah Dirimu Wahai Hati..


aku terlalu sayang pada hati ini..
sehinggakan aku tak sanggup untuk membiarkan hati ini disakiti...
tak kan aku hancurkan hati ini..
kerna aku tak kan tergamak melihat hati ini menangis,,'

aku tak sanggup lagi....


wahai hati yang sepi tanpa cinta pada ciptaanNya...
kuncilah dirimu serapat mungkin...
pergilah sejauh mungkin dari cinta yang dusta...
jangan sesekali biarkan dirimu terperangkap dalam kata cinta yang palsu..


bukan ku pinta cinta dibenci...
tapi ku tak sanggup cinta itu dicaci...
cukuplah cinta ini hanya buat pencipta...

aku hanya ciptaan yang diamanahkan untuk menjga hati ini...
tak ku nafi.. aku juga ingin bercinta..
tapi belum tiba masanya..
biarlah tangis terus berlagu...
tak kan sesekali ku lafazkan cinta..
biarlah aku terus sendiri.. melakar senyum pada yang sudi...

hari demi hari yang berlalu.... 
menjadikan aku insan yang tabah...
membiarkan cinta dan sayangku terus berlalu...
melepaskan mereka bahagia dengan cintanya....
kerna ku yakin... akan tiba masanya cinta itu menjadi milikku....


No comments:

Post a Comment