Monday 19 November 2012

Aku Rindu Allah...

         Ya Allah..hanya padamu aku mengadu.. aku tidak kuat ya Allah.. bantulah aku.. bangunkan aku daripada mimpi ngeri ini bangunkan aku daripada dikejar banyang-banyang yang menakutkan..

          Ya Allah.. ini adalah ujian dariMu untuk aku... tiada tempat untuk aku mengadu selain darimu,,.. aku ingin bersam denganMu ya Allah.. semalam dia ckap..dia benci aku sampai mamm..puss... ari nie dia block fb aku.. ya Allah.. orang yang aku sayang buat aku macam nie... besar sangat ke kesilapan aku sampai sanggup dia dera hati aku macam orang tak ada perasaan... aku hanya manusia yang lemah... aku tidak sekuat mereka-mereka diluar sana..

        Kau lebih mengenali aku Ya Allah... aku memohon.. andai dia bukan jodoh yang kau tentukan untukku.. kau padamkanlah namanya dihatiku.. kau luputkanlah rindu dihAti ini untukknya,, gantikanlah rindu dan sayang ini hanya padaMu dan pada orang-orang yang menyintaiMu dan menyintaiku keranaMU..

         Kau bukalah pintu hati ini untuk menerima insan ynag benar-benar mengharapkan cintaku ... untuk mencapai tanganku menuju redhaMu ya Allah... bantulah hambaMu ini menjadi insan yang cekal... YA Allah.. aku percaya.. apa yang terjadi adalah terbaik dariMu untukku.. aku tahu Kau sayang padaku.. sehinggakan Kau tidak ingin melihat kesakitanku dimasa depan..
     
          Ya Allah.. Aku merinduiMu saat ini.. bawalah aku bersamaMu.. pimpinlah tanganKu Ya Allah.. aku takut hidup didunia ini tanpaMu.. aku takut ya Allah... Aku mohon.. jangan Kau tinggalkan aku sepertimana hassan husairi membuang aku dalam hatinya..

          Biarlah hati ini hanya terpahat namaMu.. aku Mohon Ya Rabbi... Pahatlah namaMu di hati ini.. Ukirlah rinduku padaMu di jiwa ini.. agar aku sentiasa bahagia dengan menyintaiMu... aku letih.. aku penat dengan ragam manusia.. aku penat dengan cinta manusia.. Ya Allah..jadikanlah aku tenang bersamaMu...aku rindu padaMu.. teramat rindu Ya Rabbi...rindu untuk bersamaMu..hanya denganMU.. hingga hujung nyawa... sampai mati pun.. hanya cintaMu yang aku cari....

3 comments:

  1. sabarlah hati..tetapkan iman mu..ingat allah sntiasa disisi....allahuakbar

    ReplyDelete
  2. ya lah awak.. kalau saya ikot kata hati...bkn payh sy nk wt jht gn cra sy...hihi..tp hati kata sabar.. iman kata redha..jiwa tersenyum senang walau airmata menitis laju..:-p

    ReplyDelete
  3. salam untok awak... awak apa kabar sekarang..? saya terbaca blog awak kerana saya juga sedang mencari ketenangan di hati.. sama terjadi pada saya.. sedih teramat sangat..

    ReplyDelete