Sunday 25 November 2012

Pinjaman Darimu Untukku...

         Alhamdulillah ...syukur kehadrat Ilahi kerana Allah sentiasa ingin yang terbaik untukku... Kau berikan aku seorang pembimbing yang mampu dekatkan aku denganMu... walaupun dia bukan milikku..dan bukan ditakdirkan untuk aku... tapi aku bersyukur dengan kehadirannya disisiku.. membimbingku ke jalanMu.. menjadikan aku lebih dekat dengan cintaMu.. tak kan ku siakan kesempatan yang kau berikan ini ya Rabbi... akan ku hargai detik-detik yang Kau berikan ... detik disaat dia masih disampingku..

          ya Allah.. jangan Kau ambil dia dariku selagi aku tidak benar-benar bergelar solehah.. ambil lah dia setelah aku kau jadikan wanita syurga.. aku yakin ..dia mampu jadikan aku an-nisaa' yang solehah... akan ku semat kata-katanya di hati ini hingga ke akhir.. " mula-mula blajar bhasa arab.. lepas nie blajar tutup aurat lak..."katanya.... " tutup aurat? maksudnya?"aku bertanya lagi sedangkan aku tahu maksud yang ingin disampaikan.... " pakai sarung kaki ke....ke dah pakai?" malu sangat saat dia bertanya..

          Tp bg aku.. dia adalah pembimbingku..jadi xperlu malu untuk jadi yang lebih baik..
"xpakai pun...hihi....pkai jarang-jarang je.." jawab aku dengan segannya..hihi....aku masih ingt lagi.... "cantik sue pakai tudung labuh to...." aku terkejut sebab masa first aku tunjuk gambar aku pakai jibab to dia tak komen pape...kenapa setelah sekian lame... "habis to pakai tudung biasa nie tak cantik lah ya?" aku cuba untuk bermain kata.. "cantik juga..cuma kalau pakai tudung labuh to lagi cantik..." ya Allah... aku rasa macam nak menangis jer saat to.... InsyaAllah.. hasrat to ada dihati ini... aku akan jadi seperti yang engkau impikan ikhlas kerana Allah... sebab aku juga menginginkan sedemikian....


الْخَبِيثَاتُ لِلْخَبِيثِينَ وَالْخَبِيثُونَ لِلْخَبِيثَاتِ وَالطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ

"Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki-lelaki yang keji, dan lelaki-lelaki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki-lelaki yang baik dan lelaki-lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)."[24:26]

No comments:

Post a Comment