Sunday 7 July 2013

Nantikanku Di Batas Waktu

haaaa.... para ikhwan wa akhwati fillah mesti suka baca tajuk nie kan... tapi to lah.. ap yang sy tulis nie..just luahan hati jep...ari nie rasa mcam nak bagi luahan tentang cinta.. aku sebenarnya malas nak cakap sal cinta cintun nie.. benda yang paling ana tak suka ialah berkenaan tentang kape.. mungkin antum diluar sana merasakan sy nie "koya" kan..hikhik.. yer lah..aku pun manusia biasa jep..punya hati dan perasaan yang dianugerahkan kepada diri ini...fitrah manusia.. aku tak maksum.. dan jujur aku katakan...hati ini juga pernah menyukai insan bernama lelaki.. dulu aku jahil sangat..tahu tak...kape to haram.. bila haram jangan buat.. bila buat.. dosa yang kita dapat...bila dapat dosa dan tak bertaubat bermakna neraka lah tempatnya...

namun aku berusaha..dan terus berusaha untuk tidak mencintai lelaki sebelum tiba masa dan saat yang telah ditentukan buatku.. tapi to lah.. fitrah..aku tetap suka kat dia..aku harap sangat apa yang aku rasa nie berada dalam Redhanya..aku tak nak fitrah nie jadi fitnah.. biarlah kami begini..tetap jauh walaupun hakikatnya terlalu dekat.. biarlah kami terus membisu walaupun mampu bersuara.. hanya dalam doa kami berbicara... dulu..aku suka sangat cakap..aku nak cari ikhwan yang soleh..sdangkan aku.. xbaik sangat pun.. tapi sekarang aku tak nak dah mencari..tapi aku nak jadi..aku nak jadi baik..nak jadi solehah..
sebab..Teringat ketika membaca surat cintaNya :

(An-Nur 26 )
Wanita-wanita yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki- laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula). mereka (yang dituduh) itu bersih dari apa yang dituduhkan oleh mereka (yang menuduh itu). bagi mereka ampunan dan rezki yang mulia (surga)).

Juga (An-Nur 33). Laki-laki yang berzina tidak mengawini melainkan perempuan yang berzina, atau perempuan yang musyrik; dan perempuan yang berzina tidak dikawini melainkan oleh laki-laki yang berzina atau laki-laki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan atas orang-orang yang mukmin.


ingalah kawan-kawanku.. bagaimana kita..begitulah jodoh kita... andai kita diuji dengan jodoh yang tidak baik..jagan mudah menyalahkan takdir..fikirlah.. mugkin itu kifarah daripada dosa-dosa kita yang lalu.. sentiasalah bersangka baik dengan Allah.. tidak ada satupun perkara yang berlaku tanpa kehendakNYA...
dan setiap yang terjadi ada sebabnya dan hikmahnya..
ya..kadang-kadang orang cakap "ala..setakat cakap  n taip jep  aku pun boleh" ya lah.. aku pun kadang-kadang tak kuat gak bila diberi ujian..dan kita same2 berusaha untuk menjadi yang terbaik ya... usaha to penting.. 

No comments:

Post a Comment